Hala Krupowa - zachód i wschód słońca...

28-29.05.2015 Hala Krupowa

Schronisko na Hali Krupowej jest jednym z najbliżej położonych schronisk od Zawoi. Jednak tak się jakoś składa że widząc Policę z okna domu, rzadko tutaj zakładam...

Tym razem po wielu dniach deszczowej pogody, i zapowiedziach poprawy od czwartkowego popołudnia, za zgodą małżonki, wybrałem się na nocleg na Halę i miałem nadzieję na piękny - piątkowy wschód słońca. 

Tuż przed 17-tą zostawiam samochód w Suchej Górze i ruszam szlakiem niebieskim w stronę Przełęczy Kucałowej. Jak się domyślałem, w schronisku jestem tylko ja i gospodarz :)
Bez problemu więc odbieram klucz, do dzień wcześniej zarezerwowanej "dwójki", zostawiam rzeczy w pokoju i ruszam na Halę Kucałową. 

Niebawem czeka tutaj na mnie piękny zachód słońca a ja już myślę gdzie ruszę rano by zobaczyć świt... Żona poleca mi "esemesowo", właściwą ... Halę Krupową :) Znajduje się ona tuż pod kaplicą na Okrąglicy, przy szlaku czerwonym... Ależ z niej są widoki!!! :)

Schronisko PTTK na Hali Krupowej w Beskidzie Żywieckim.

Widok na zachód z Hali Kucałowej...

Jałowiec (1111 m)

Wypogodziło się na tyle że nawet księżyc zaczął się pojawiać...

...

Las Podpolice...

... opadający z Policy w stronę Skawicy.

...

Słońce powoli zbliża się do horyzontu...

...

Piękna, czerwona kula...

...

... przepiękny zachód słońca...

... i niezwykła gra kolorów...

Jeszcze chwilka i zniknie całkowicie...

Lecz dzięki temu, pięknie podświetla niebo...

... i zaszło...

Mnie nadal zachwycają kolory... Nieco kiczowate ale jednak piękne :)

Chmury nad Jałowcem...

Pora wracać do schroniska...

Hala Krupowa. To tutaj pierwszy raz w życiu witam nowy dzień :) Mgły na Orawie to coś co fotograf krajobrazu lubi chyba najbardziej! :)

...

Przedświt mieni się różami...

... i niebieskim niebem... Wszystko zależy też od ustawienia pozycji filtra polaryzacyjnego :)

Tatry...

...

Uwielbiam takie poranki :)

I te kolorki nad górami...

Mgły w dolinach...

Majestat gór...

...

Słońce wstaje tego dnia na "czerwono"...

i delikatnie muska Tatry...

...

Dzień się obudził więc pora wracać...

Jeszcze tylko panorama Tatr, Podhala i Orawy, połączona z siedmiu ujęć...

"Słit focia" na Hali Kucałowej...

Przełęcz Kucałowa z widokiem na Tatry oraz schronisko na Hali Krupowej...

...

... i kolejna "słit focia" na Przełęczy Kucałowej :) Pora wracać na śaniadanie do domu w Zawoi :)
 

Komentarze

Popularne posty