Jałowiec

27.01.2012 Zawoja Centrum - Jaworówka (szlak zielony) - Przełęcz Kolędówki - Opaczne - Jałowiec (szlak żółty) - Zawoja Centrum

Piękny dzień się zapowiada...
Szwagier namawia mnie na "skitury" na Babią ale niestety nie mam odpowiedniego sprzętu ( czyt. butów i nart ) więc nie idę z nim... Wybieram się na Jałowiec.

Jest już 10-ta. Wychodzę z domu i szlakiem zielonym przez Jaworówkę Figury docieram na Przełęcz Kolędówki. Tutaj dochodzi szlak żółty i dalej właśnie nim podążam w stronę Jałowca. Pogoda znacznie się pogarsza i od tej pory o słońcu nie ma już co marzyć...
Po drodze chciałem wstąpić do prywatnego schroniska "Opaczne" ale jednak postanawiam pójść dalej by nie tracić czasu... Tuż przed Jałowcem nachodzi mnie myśl że fajnie by było spotkać kogoś kto miałby coś słodkiego do jedzonka:) Po drodze jednak nie spotkałem nikogo, pogoda kiepska więc to tylko marzenia...
Z Jałowca nie widać nic... Mgła, chmury... Siadam więc w wiacie na szczycie, wyjmuje kanapki, termos i... Z oddali słyszę jakieś głosy. Jakież było moje zaskoczenie kiedy okazało się że to 3 chłopaków z okolic Kęt a z nimi jest... Wiesia - koleżanka z Zawoi!:) Ależ miłe i niespodziewane spotkanie!
Częstują mnie ciastem ( a jednak marzenia się spełniają!:)) i po kilkunastu minutach schodzimy wspólnie żółtym szlakiem na Kolędówki. Ponieważ mają samochód w Lachowicach, na Przełęczy się żegnamy i ruszają zielonym szlakiem przez Siwcówkę, Stryszawę do Lachowic a ja schodzę dobrze znanym mi szlakiem zielonym do Zawoi...

Zawoja - na szlaku zielonym pod Miśkowców Groniem
 
Pierwsze zabudowania na Kolędówce
 
Przełęcz Kolędówki (809 m) - przydrożna kapliczka

Pierwsze zabudowania na Kolędówce. W tle Babia Góra (1725 m)

Przysiółek Figury

Przysiółek Figury- widok na Śpikówkę

Przysiółek Figury - Babia Góra w tle

Przysiółek Figury - Babia Góra w tle
Zawoja Figury - widok na przysiółek Buczyna oraz Babią Górę

Zawoja Figury - widok na przysiółek Buczyna oraz Babią Górę

Komentarze

Popularne posty