Zachód słońca na Wielkim Kopieńcu.

2.07.2018
Wielki Kopieniec 1328 m (Tatry Zachodnie)

            Od dawna miałem ochotę na samotną wycieczkę w góry... Chciałem tak po prostu się przejść a przy okazji, jeśli się uda - zrobić zdjęcia. 
Kiedy jeszcze nie zajmowałem się fotografią pejzażową, właśnie tak wyglądały moje wyprawy w góry: szedłem w góry przede wszystkim a przy okazji robiłem zdjęcia. Teraz jest zupełnie odwrotnie... Idę w nie głównie by zrobić zdjęcia. Dlatego to wyjście miało być takie jak dawniej... Miało...

Nie wiedziałem gdzie pojadę ale wiedziałem, że w Tatry. Świnica, Kozi Wierch... Ostatecznie z powodu ograniczeń czasowych, wybieram Wielki Kopieniec. Trasa z Cyrhli jest bardzo łatwa i przyjemna. Nieco ponad godzinny spacer kończę na szczycie... Nade mną sporo chmur ale nadziei upatruję w bezchmurnym "prześwicie" na zachodzie... Troszkę już fotografuję więc wiem, że jeśli taka aura się utrzyma i słońce pojawi się w tym "prześwicie" to mogą być cuda... 

A jak było to po prostu zobaczcie sami... Mój zachwyt trwa do dziś... Kolory jesienne i to światło...

Moment kulminacyjny... To był magiczny wieczór...
Cyrhla. Na początku wędrówki spotykam owieczki...

"Prześwit" o którym pisałem... Nad Babią Górą.

W tym samym czasie nad Tatrami... Światła jeszcze brak... Kościelec i Świnica.

"Oko Saurona" nad Królową Beskodów...
... i spojrzenie w stronę Pilska...

Nad Tatrami Zachodnimi, zaczyna się "kotłować"...

Niby ciemno a jasno... Takie nie wiadomo co...
... ale po tej chwili następują to na co czekałem i liczyłem tego popołudnia...

... cudowne światło...

... a dym z komina dodaje klimatu...
Krokiew, Sarnia Skała i Bobrowiec o zachodzie słońca...
...

Cyrhla...
Kominiarski Wierch, Bobrowiec... I to światło w dolinach...
I w końcu nastała jesień w tatrzańskich dolinach... Takie wrażenie można by odnieść...

Giewont z nieco innej perspektywy niż widzimy go zazwyczaj...

... w promieniach zachodzącego słońca...
Żółta Turania w...czerwieni a za nią Kozi Wierch.

Hawrań i Płaczliwa Skała...

Jeszcze raz spojrzenie w kierunku "śpiącego rycerza" i Tatr Zachodnich...
Słońce lada moment zajdzie, między Babią Górą a Pilskiem...

Babia...

Pilsko i Babia Góra...

Komentarze

Popularne posty