Słonecznikowa kraina... Jura Krakowsko - Częstochowska.

23.07.2018
Lgota Murowana (bliskie okolice)

         Od jakiegoś czasu w internecie pojawiały się zdjęcia słoneczników. Z różnych zakątków Polski... Już w zeszłym roku miałem ochotę pojechać je sfotografować w okolice Hebdowa ale ostatecznie tam nie dotarłem...
W zeszłym tygodniu wpisując w "neta" hasło "słoneczniki w Małopolsce", pojawił mi się szlak słonecznikowych...zegarów oraz jedna relacja z drona... W tej relacji pojawiły się jednak dwa duże błędy:
1. Lgota Murowana to już śląsk a nie małopolska,
2. Przy poście podana jest lokalizacja z google maps która nijak ma się do rzeczywistości...
Czasem się zastanawiam czy autorzy specjalnie błędnie tych lokalizacji nie podają...

        Tak czy inaczej, Pan któremu na działkę wjechałem (tak poprowadziła mnie właśnie lokalizacja z posta...), był na tyle miły, że dokładnie wytłumaczył mi gdzie znajduje się to, czego szukam :)

I faktycznie po kilku minutach byłem już na miejscu... Pole słoneczników robi duże wrażenie, mimo iż znaczna część z nich "zmęczona" jest już tegorocznymi upałami, to jednak sporo jest naprawdę pięknych okazów... Zresztą - zobaczcie sami...

Na takie światło czekałem... Ostatnie zdjęcie tego wieczora...
Na miejscu jestem po 18-tej... Słońce jest jeszcze dość wysoko a słoneczniki wcale nie są zwrócone do niego przodem...

Pole robi wrażenie - przynajmniej na mnie...

...
Słoneczniki chyba pomyliły słońca i zwróciły się w stronę mojej... łysiny :)

Słońce jest coraz niżej...

...
Użyty tutaj filtr polaryzacyjny daje właśnie taki nierównomierny efekt w przypadku stosowania go z obiektywami szerokokątnymi ( w tym przypadku to Pentax 15-30/2.8 ustawiony na 15 mm)

Czerwona barwa zachodzącego słońca... W lesie, tuż przy słonecznikach...

Kolory po zachodzie słońca...
...

...

Jabłoń wśród słoneczników...
Kołem zaznaczyłem dokładną lokalizację pola słoneczników.

Komentarze

Popularne posty