Plener fotograficzny w Pieninach.

2-4.10.2015
Sromowce Niżne - schronisko PTTK Trzy Korony - Pieniny

Zapraszam na fotorelację z pierwszego, wymyślonego i prowadzonego przeze mnie pleneru fotografii krajobrazowej w Pieninach.
Program pleneru to mój autorski pomysł, nastawiony głównie na piękne wschody i zachody słońca, w moich ukochanych górach. Wędrowaliśmy z aparatami, lub podjeżdżaliśmy samochodami w wybrane miejsce, praktycznie od samego rana do nocy... Tylko z przerwami na sen i posiłki :)
Byliśmy na Trzech Koronach, Sokolicy, Przełęczy Pod Tokarnią, na Hanusovskim Sedle, w Czerwonym Klasztorze oraz rezerwacie Biała Woda w Jaworkach.
W warsztatach brało udział 12 osób i powiem tylko tyle że życzyłbym każdemu by miał pod swoją "opieką" takich ludzi!!! Przyjechali specjalnie na warsztaty z całej Polski, m.in. z Gdańska, Zielonej Góry, Warszawy... I choć było bardzo intensywnie, zrobiliśmy mnóstwo kilometrów i pewnie czasem ktoś miał dosyć, to zawsze byli uśmiechnięci i ciekawi fotografii i nowych miejsc.
Nie mnie oceniać warsztaty ale pogoda pięknie nam dopisała a ludzie stworzyli ich niepowtarzalny klimat. Ze swej strony przepraszam za pewne niedociągnięcia i zwrócenie uwagi na rzeczy, które muszę poprawić :)
Serdecznie dzięki!

Dzień pierwszy - zachód słońca na Trzech Koronach:

Choć warunki były przeciętne (niebo bezchmurne), to jednak miło spędziliśmy czas na platformie widokowej na Trzech Koronach (Okrąglicy) 982 m

Fotografowaliśmy zachód słońca z Jeziorem Czorsztyńskim oraz Pilskiem, Babią Górą oraz Policą w tle...

Zachodzące słońce odbijało się w tafli jeziora...

Dzień drugi - wschód słońca na Trzech Koronach, wędrówka pod słowackiej części Pienin oraz zachód słońca podziwiany z Przełęczy Pod Tokarnią (SK)

Na takie warunki na Trzech Koronach wszyscy czekali! Nie tylko my ale mnóstwo innych osób też... Na platformie było nas 25-30 osób...

Myślę że komentarz jest zbyteczny...

...

Gra mgieł i delikatnego światła...

Poświata nad Tatrami...

I oświetlające je poranne światło...

...

Pierwsze promienie oświetlają także Trzy Korony...

Magia...

Po śniadaniu ruszamy na Słowację...

... i korzystamy z pięknego światła i kładki na Dunajcu :)

Trzy Korony nas urzekły w tym porannym świetle...

...

Czasem musimy też przedzierać się przez "chaszcze"...

I wreszcie są!!! KOLORY :)

Na zachód słońca jedziemy na Przełęcz Pod Tokarnią, z pięknym widokiem na Pieniny...

... oraz magiczne Tatry, Spiską Magurę...

Rozstawiamy statywy...

I każdy znajduje miejsce dla siebie...

Krzyś zerka na Tatry a Paweł dla odmiany - Pieniny...

Beata i Kasia "czają się" na Tatry i zachodzące słońce...

I jest co podziwiać - naprawdę!

Z jednej strony Tatry z drugiej - Trzy Korony... Ciężko się zdecydować co wybrać :)

...

Poświata za Tatrami jest niesamowita...

Aż żal wracać...

Dzień trzeci - wschód słońca na Sokolicy oraz rezerwat Biała Woda w Jaworkach

Pobudka 3.30 by dotrzeć do Krościenka i wejść na Sokolicę przed wschodem słońca...

Szliśmy z nadzieją na poranne mgły, jakie były tutaj w sobotę... Niestety - nie tym razem...

Robimy po kilkadziesiąt ujęć, obfotografowanej na wszelakie możliwe sposoby - najpopularniejszej sośnie w Polsce...

To z lewej, to z prawej strony...

Dokładnie tak to wygląda :)

W rezerwacie Biała Woda zbaczamy nieco ze szlaku by podziwiać "sielskie" widoki...

Krzyś i Mariola przygotowani do "polowania"...

Gosia, Ela i Jagoda już się zbliżają...

Takie "toksańskie" klimaty w Jaworkach...

Księżyc i przesuwające się cienie po łąkach, tworzą piękny klimat i kończą 3-dniowy, niezwykle udany plener! :)

1. Wspaniały plener fotograficzny ,który na długo zostanie w mojej pamieci . Pogoda nas rozpieszczała , Michał zaprowadził nas w najpiękniejsze,pełne uroku zakątki Pienin . Czas na fotografowanie wykorzystaliśmy w 100 % . Na pewno zjawię się na następnych warsztatach .Dziękuję Wszystkim uczestnikom za cudownie spedzony czas a Michałowi za perfekcyjnie zorganizowany plener

2. Bardzo dobrze zorganizowany plener, noclegi w pięknym miejscu, w schronisku Trzy Korony, blisko na szlaki, jedzenie świetne. Program przemyślany, wschody i zachody słońca oraz inne ciekawe miejsca dostarczyły nam wielu wspaniałych tematów do fotografowania. Szkoda, że plener trwał tylko 3 dni, żal było wyjeżdżać.. Dziękuję Michale :)

3. Wspaniałe warsztaty fotograficzne. Bardzo miły , wyrozumiały , i pomocny w każdej chwili prowadzący. Pogoda była wspaniała, ekipa zgrana, naprawdę warto było wyjechać na warsztaty. Polecam każdemu

4. Wspaniały plener, wszystkim polecam i życzę tak spędzanych weekendów. Ekipa zgrana, wspaniały , spokojny i pomocny prowadzący, pogoda wspaniała, a zdjęcia z pleneru cudowne. Polecam każdemu i na pewno jeszcze kiedyś się wybiorę na którąś z kolejnych edycji.

5. Byłem tam w 2010 , ale oczywiście nie o wschodach i zachodach- a więc dzięki Michałowi za kolejne,,Switaki" i zachody z panoramami na nasze piękne i Tatry i Pieniny- Jurek z Kozienic

6. Warsztaty po brzegi wypełnione fotografią. Michał prowadził nas w miejsca szczególnie malownicze, które na długo pozostaną w pamięci.Spotkanie grupy ludzi z fotograficzną pasją, długie rozmowy o fotografii i nie tylko, sprawiły, że czas spędzony na warsztatach był niezwykle owocny....jednego tylko było mało ....czasu, którego w takim towarzystwie chciałoby się jak najwięcej.

7. Mnie to zastanawia jak te prawie 30 osób się na platformie zmieściło:) Zdjęcia cudowne!

8. Moje odkrywanie pienińskich krajobrazów o świcie i zachodzie słońca uważam za udane.
    Pogoda dała to co najlepsze, góry pokazały cały swój urok, prowadzący warsztaty dzielił się szczerze swoją wiedzą.
    Atmosfera sprzyjała powstawaniu pięknych fotografii.
    A efekty:
    - przepiękne zdjęcia,
    - przeżycia,
    - zmęczenie,
    - Hanuszka

9. Michał, bardzo gratuluję zorganizowania takiego pleneru fotograficznego, na pewno uczestnicy skorzystali :) Piękne zdjęcia, Piękne Pieniny :) Pozdrowienia :)

10. Tomek napisał o warsztatach na swoim blogu :)